azheer-central درحال بارگزاری ...

سیستم امنیتی چیست و چگونه کار می‌کند؟ (بخش دوم)

15:19 1402/09/19 مقالات

در بخش اول به توضیح و معرفی سیستم امنیتی در فرآیند هوشمندسازی ساختمان پرداختیم. در این بخش پس از معرفی مؤلفه‌های سیستم امنیتی به نحوه کار این سیستم و چگونگی عملکرد آن هنگام وقوع خطر می‌پردازیم.


مؤلفه‌های سیستم‌های امنیتی

تصاویر دوربین‌های مدار بسته را می‌توان از راه دور در رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مشاهده کرد. آنها اغلب در این روش هنگامی که صاحبان خانه در خارج از شهر هستند، برای مراقبت از فعالیت‌ها و سایر پرسنل خدماتی مانند مراقبان و نگهبانان و نظارت بر ورود کودکان پس از مدرسه استفاده می‌شوند. همچنین می‌توان از آنها برای ثبت هرگونه نقض امنیتی که می‌تواند منجر به تهیه تصاویری از حمله به خانه از جمله نگاه دقیق به سارقان و شاید حتی وسیله نقلیه‌ای که آنها سوار شده بودند شود، استفاده کرد.

سیستم امنیتی چیست و چگونه کار می‌کند (بخش دوم)؟

زنگ هشدار با دسیبل بالا: آنقدر بلند است که همسایه‌ها بتوانند بشنوند، زنگ هشدارهای امنیتی خانه اهداف مختلفی را ارائه می‌دهند. ابتدا به افراد داخل خانه هشدار می‌دهند که مشکلی رخ داده‌است. صدای آنها همچنین به اندازه کافی تیز هست تا سارق را فراری دهد و در عین حال همسایگان نزدیک را نیز از وضعیت مطلع کنند.

برچسب‌های حیاط و پنجره: در ظاهراین موارد ممکن است چیزی بیشتر از ابزارهای بازاریابی برای شرکت‌های زنگ خطر به نظر نرسند، اما آنها نقش مهمی در امنیت خانه ایفا می‌کنند. هنگامی که برچسب یک شرکت امنیتی را در پنجره جلویی قرار می‌دهید و علامت آنها را در حیاط جلویی خود می‌کارید، به سارقین می‌گویید که خانه از نظر حرفه‌ای محافظت می‌شود و انتخاب عاقلانه‌ای در تلاش برای سرقت نیست. آنها در انتقال این پیام مؤثرترهستند و باید طبق توصیه شرکت امنیتی استفاده شوند.

وقتی نفوذ رخ می دهد چه اتفاقی می‌افتد؟

سیستم‌های امنیتی طوری طراحی شده‌اند که در صورت تخریب منطقه امن، وظایف خاصی را انجام دهند. آنچه سیستم‌های امنیتی شما در صورت نفوذ انجام می‌دهند به نوع سیستمی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

سیستم امنیتی چیست و چگونه کار می‌کند (بخش دوم)؟

سیستم‌های امنیتی تحت نظارت حرفه‌ای: اگر سیستم امنیتی شما به طور حرفه‌ای توسط یک شرکت امنیتی کنترل می‌شود، در صورت بروز مشکل امنیتی در خانه شما به آنها هشدار داده می‌شود. همراه با زنگ هشدار با دسی بل بالا به شرکت نظارت هشدار داده می‌شود. درصورتی که برای ارتباط صوتی دو طرفه تنظیم شده باشد، یک متخصص امنیتی آموزش دیده می‌تواند از طریق صفحه کنترل با صاحب خانه ارتباط برقرار کند یا با شماره تماس اضطراری ذکر شده در حساب تماس بگیرد.

این نوع سیستم‌های امنیتی به یکی از چندین روش با شرکت نظارت ارتباط برقرار می‌کنند، از جمله:

  • در خطوط تلفن خانگی موجود که زمان قطع برق هنگام استفاده از پشتیبان گیری باتری به کار خود ادامه می‌دهند.
  • به صورت بی سیم از طریق فرکانس‌های رادیویی تلفن همراه که در هنگام قطع برق زمان استفاده از پشتیبان گیری باتری همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.
  •  پروتکل صدا از طریق اینترنت (VoIP)، که معمولاً در صورت قطع برق کار نمی‌کند.
  • از طریق اینترنت که معمولاً در صورت قطع برق کار نمی‌کند.

در صورت بروز اتفاق اضطراری واقعی، شرکت نظارت به پرسنل واکنش اضطراری مناسب در منطقه شما اطلاع می‌دهد. این شامل پلیس، آتش نشانان و امدادگران است. شرکت نظارت همچنین سعی می‌کند تا زمانی که تیم‌های واکنش اضطراری به خانه شما نرسند، ارتباط خود را با شما حفظ کند.

سیستم امنیتی چیست و چگونه کار می‌کند (بخش دوم)؟

سیستم‌های تحت نظارت معمولاً به صاحبان خانه (یا افراد تعیین شده) اجازه می‌دهند در صورت بروز نقض امنیتی از طریق پیام کوتاه و ایمیل به آنها اطلاع دهند.

سیستم‌های امنیتی بدون نظارت: امروزه بسیاری از سیستم‌های امنیتی DIY موجود است که خدمات تحت نظارت حرفه‌ای را شامل نمی‌شود. در صورت نفوذ به خانه هنگام نصب این نوع سیستم امنیتی، زنگ هشدار با دسیبل بالا (به شرط نصب سیستم) به صدا در می‌آید. تماس با پلیس، آتش نشانی یا سایر پرسنل واکنش اضطراری باید توسط صاحب خانه با شماره گیری مناسب، معمولاً 110 آغاز شود.

این نوع سیستم‌ها بسته به ارائه دهنده و سیستمی که انتخاب کرده‌اید ممکن است اجازه ندهند پیام‌های متنی یا اعلان‌های ایمیل در صورت نقض امنیت به صاحب خانه ارسال شود.

سیستم امنیتی چیست و چگونه کار می‌کند (بخش دوم)؟

مزایای داشتن سیستم امنیتی در خانه چیست؟

مطالعات متعدد نشان می‌دهد خانه‌هایی که سیستم‌های امنیتی ندارند، در مقایسه با خانه‌های دارای سیستم‌های نظارت حرفه‌ای، سه برابر بیشتر در معرض سرقت قرار می‌گیرند زیرا سارقین طبیعتاً فرصت طلب هستند و در جستجوی اهداف آسان هستند.

منبع : https://www.safewise.com/home-security-faq/how-do-security-systems-work/