azheer-central درحال بارگزاری ...

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش دوم)

15:25 1402/09/19 مقالات

در بخش اول مقاله به سه مورد از راهکارهای افزایش امنیت سیستم خانه هوشمند پرداختیم. در این بخش و در ادامه موارد دیگر را بررسی می‌کنیم.


افزایش امنیت سیستم‌ خانه‌ هوشمند

در بخش اول مقاله به سه مورد از راهکارهای افزایش امنیت سیستم خانه هوشمند پرداختیم. در این بخش و در ادامه موارد دیگر را بررسی می‌کنیم.

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش دوم)

4- از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید

وقتی احراز هویت دو عاملی را فعال می‌کنید، بسیار شبیه رمز دوم است در صورتی که هکر از نام کاربری و رمز عبور شما عبور کند. حتی اگر اطلاعات ورود به سیستم را درست وارد کنند، بدون کد ویژه (معمولاً از طریق پیام کوتاه یا ایمیل ارسال می‌شود) دسترسی نخواهند داشت. بهترین بخش این است که اعلان فعالیت مشکوک را دریافت می‌کنید تا بتوانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

اکثر دستگاه‌های هوشمند احراز هویت دو عاملی ندارند، اما Google Nest*، Ring و Arlo همه قصد دارند این ویژگی را در اواخر امسال اضافه کنند. تا زمانی که این ویژگی رایج نشود، بهتر است از یک مدیر رمز عبور با احراز هویت دو عاملی استفاده کنید.

حقیقت خنده دار

آیا تا به حال دیده‌اید که شخصی در فروشگاه از اسکناس ۱۰۰ دلاری استفاده کند، فقط برای اینکه صندوقدار آن را با قلم مخصوص علامت گذاری کند تا ببیند اصل است؟ این در واقع شکلی از احراز هویت دو عاملی است که بر اساس نوع کاغذ در اسکناس های معتبر و تقلبی کار می‌کند.

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش دوم)

5- از دسترسی عمومی راه دور برای وای فای اجتناب کنید

شبکه‌های Wi-Fi عمومی ایمن نیستند زیرا هکر می‌تواند ترافیک رمزگذاری شده را رصد کرده و بدافزار را ارسال کند. همه فعالیت‌های آنلاین آسیب پذیر هستند، از جمله زمانی که دستگاه‌های خانه هوشمند را کنترل می‌کنید.

برای دستورات سریع مانند روشن کردن چراغ‌ها در شب یا قفل کردن قفل هوشمند، از داده‌های زیادی استفاده نمی‌کنید، بنابراین بهتر است از طرح تلفن همراه خود به جای یک شبکه عمومی استفاده کنید.
برای کارهای فشرده‌تر مانند پخش از دوربین‌های امنیتی و زنگ‌ درب‌های ویدئویی، یک شبکه تلفن همراه باید خوب کار کند اما اگر داده‌های نامحدود ندارید، پیدا کردن یک شبکه وای فای امن ایده آل است.
اگر باید از یک شبکه وای فای عمومی بدون امنیت استفاده کنید، از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) برای رمزگذاری داده‌های خود استفاده کنید تا چشم‌های تماشاگر نتوانند آن را بخوانند.
نوع جدیدی از محصول به نام مرکز امنیت وجود دارد که شبیه برنامه آنتی ویروس است، اما به جای رایانه یا تلفن هوشمند در شبکه وای فای شما کار می‌کند. یکی از ویژگی‌های هاب‌های امنیتی که ما دوست داریم این است که می‌توانند به ایجاد VPN برای خانه هوشمند شما کمک کنند.

چگونه می‌توان خانه هوشمند خود را در برابر هک شدن محافظت کرد (بخش دوم)

6- مجوزهای برنامه را بررسی کنید

برخی از برنامه‌های خانه هوشمند اطلاعات مربوط به نحوه استفاده از آنها را جمع آوری می‌کنند. اگر از ویژگی‌های خاصی مانند داده‌های مکان و اتصال بلوتوث استفاده نمی‌کنید، به مواردی که جمع آوری می‌کند نگاه کنید و مجوزهای برنامه را رد کنید.

یکی از بزرگترین مزایای دستگاه‌های خانه هوشمند این است که با یکدیگر صحبت می‌کنند، اما این می‌تواند بر خلاف امنیت شما باشد.
• وقتی کار دستگاهی را متوقف می‌کنید و یا همچنان کار می‌کند، مطمئن شوید که آن را از بقیه دستگاه‌های خانه هوشمند خود جدا کرده‌اید تا هکر نتواند در آینده از آن به عنوان در پشتی برای سیستم شما استفاده کند.
• اگر یک تلفن هوشمند جدید گرفتید، ارزش حذف برنامه‌های خانه هوشمند از تلفن قدیمی خود را دارد.

این که آیا می‌خواهید از خانه هوشمند خود در زمینه دیجیتال محافظت کنید یا خیر، به شما بستگی دارد. اما ما فکر می‌کنیم تلاش اضافی ارزشش را دارد.

https://www.safewise.com/blog/how-to-keep-your-smart-home-safe-from-hacking/  :  منبع